zaterdag 29 mei 2010

Plaatpizza met aardappel en taleggio

In mijn repertoire zitten niet veel vegetarische gerechten, dus ben ik nu op zoek naar goede vlees-noch-vis-recepten. In de Delicious. van juni staat een heerlijk recept voor aardappelpizza, alleen zijn de hoeveelheden meer voor zes uitgehongerde bouwvakkers dan voor '4 personen'. Vandaar dat ik dit heb aangepast. Mochten de tafelgenoten wél vis eten, dan kan je de pizza nog wat meer op smaak brengen met ansjovis. Maar voor mij was dat eigenlijk niet nodig. De salade van slierten wortel en courgette die erbij werd aangeraden vond ik niet geweldig, gewoon een groene salade met komkommer en tomaatjes zou beter zijn geweest. Voor de volgende keer...

Voor 3-4 personen
Ingrediënten:

1 pizzabodem met saus (AH-huismerk, die van Danerole zijn minder goed)
200 gr vastkokende aardappels, in dunne plakjes (met de kaasschaaf)
100 gr taleggio (bij de betere kaasboer of Italiaanse specialiteitenwinkel)
1 kropje radicchio of 2 stronkjes witlof
verse rozemarijn en tijm

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 210 graden. Snij de witlof in vieren en verwijder de bittere stronk. Verdeel de pizzabodem over een ovenbakplaat en verdeel hierover de tomatensaus. Verdeel de aardappelschijfjes over de pizza en bestrooi met rozemarijn en tijm. Zet 10 min. onderin de oven. Verdeel dan hierover de taleggio en de witlof en zet nog eens 5-10 min. in de oven. Serveer direct.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten