vrijdag 7 mei 2010

Fusilli met pesto en rivierkreeftjes

Als de meneer kookt maakt hij vaak pasta en geregeld maakt hij pasta met pesto en kipfilet. Eenvoudig, snel, en lekker. Bij zijn moeder at ik eens een variant met rivierkreeftjes en die heb ik toen thuis nagebrouwen. Dit is het resultaat. Eén keer waren de rivierkreeftjes uitverkocht, toen heb ik er de variant met knoflook door gegooid, maar dat raad ik af. Het was een gevecht om mijn smaakpapillen, tot de dood erop volgde.
Van de pijnboompitten heb ik altijd een hele berg op voorraad. Je kan deze het beste in grootverpakking bij de groothandel kopen, bijv. bij de Sligro, dat is uiteindelijk een stuk goedkoper. Ik rooster ook altijd een hele berg vooruit, dan hoef je dat niet iedere keer als je pasta of een salade maakt opnieuw te doen.

Voor 2 personen
Ingrediënten:

200 gr fusilli
1 potje rode pesto
125 ml crème fraîche
1 ui
200 gr champignons
bakje rivierkreeftjes
gedroogde tomaatjes op olie
gebakken pijnboompitjes
olijfolie

Bereiding:
Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking al dente. Bewaar wat van het kookvocht.
Bak in een klein beetje olijfolie de ui glazig en voeg de gesneden champignons toe. Bak deze op hoog vuur bruin. Voeg vervolgens de pesto en tweederde van de crème fraîche toe. Roer dit goed door. Als dit goed doorgewarmd is op laag vuur, kunnen een handje gesneden gedroogde tomaten en de rivierkreeftjes erdoor. De saus moet dun blijven, als deze te dik wordt, giet er dan wat van het kookvocht van de pasta bij tot het de gewenste dikte heeft. Als laatste een klein handje pijnboompitten toevoegen. Serveren met een salade met tomaat en parmesaanse kaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten