zondag 24 oktober 2010

Pasta carbonara

Uit Happy Days met The Naked Chef van Jamie Oliver. Eén van de eerste kookboeken die ik indertijd, tijdens mijn studententijd, kocht. Ik heb er toen heel weinig uit gekookt omdat ik niet de juiste spullen had en de keuken altijd smerig was. Iedere keer als ik wilde koken maakte ik eerst de hele keuken schoon. Dat duurde een uur en daarna wilde ik meestal niet te lang meer in de keuken staan. Dat is nu wel anders, maar het kan altijd beter. Daarom ben ik nu op zoek naar een huis met een grotere keuken, waarin je niet met je vierde pan de rest van de pitten duwt.

Voor 4 personen
Ingrediënten:
4 ons pasta (liefst penne)
10 plakjes pancetta
5 eierdooiers
100 ml slagroom
125 gr parmezaanse kaas, geraspt
zout, peper

Bereiding:
Kook de penne al dente. Bak de pancetta plakje voor plakje krokant en laat uitlekken op keukenpapier. Klop in een kom de eierdooiers, de room en de helft van de kaas door elkaar en breng op smaak met zout en peper. Versnipper de pancetta boven de saus en roer voorzichtig door elkaar. Giet de pasta af, laat even uitlekken en roer vervolgens de saus door de hete pasta. Als het goed is blijft de saus glanzend (of 'glad en zijig'). Breng op smaak met nog wat van de kaas en serveer de rest erbij. Direct serveren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten