woensdag 21 september 2011

Kipstoofpot met rijst en dadels


Van de website van Jamie Magazine. Helaas was ik vergeten een foto te maken dus die heb ik van de site gejat. Zodra ik het weer maak wordt deze vervangen. Wat mij betreft mocht het allemaal wel wat kruidiger, dus ik heb zout, peper, verse koriander en harissa toegevoegd. Misschien volgende keer ook wat gember meebakken met de knoflook.

Voor 4 personen
Ingrediënten:
2 el olijfolie
4 kipstukken (borst en poot)
1 ui, gesnipperd
2 tenen knoflook, geperst
2 tl gemalen koriander (ketoembar)
1 flinke tl gemalen komijn (djinten)
250 gr langkorrelige rijst
150 gr dadels
1 el honing
zout, peper
2 tl harissa
2 el verse koriander, gehakt

Bereiding:
Kruid de kipstukken met zout en peper. Verhit in een braadpan de olie en bak de kip ca. 10 min. aan. Haal de kip uit de pan en zet deze apart. Fruit de ui in het braadvet tot deze glazig is. Voeg de knoflook, koriander, komijn en harissa toe en bak 1-2 min. mee. Doe dan de kip terug in de pan, samen met de rijst, dadels en honing en voeg water toe tot alles net onder water staat. Breng het geheel aan de kook en laat het een half uur op laag vuur sudderen, tot al het vocht is verdampt. Laat als dit te lang duurt het deksel van de pan. Verdeel de kip en de rijst over borden en strooi er de verse koriander over. Serveer met extra harissa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten