zaterdag 2 maart 2013

Madeleines met after eight

Ooo, After Eight, ik ben er zo dol op. Ongelooflijk hoe snel ik zo'n heel doosje in een keer in m'n mond wil proppen. En toen ineens dit recept voor madeleines met stukjes After Eight, fantastisch. Smaakt precies zoals je verwacht. Tip: koop een madeleine-vorm van siliconen. Omdat ik heel veel beslag had (dit recept is echt voor minstens 30 madeleines) paste het niet in mijn ene siliconen-vorm en dus haalde ik toch maar weer de stalen variant uit de kast. Niet meer doen. Ja, ik had 'm rijkelijk beboterd, en nee, dat hielp dus niet. Wederom stond ik na het bakken met een mes de madeleines in brokken uit de vorm te hakken. In de vuilnisbak ermee, grmbl! Maar lekker was het wel.

Voor 30 madeleines (of eigenlijk meer)
Ingrediënten:
150 gr bloem (gezeefd)
125 gr boter (gesmolten)
150 gr kristalsuiker
2 eieren
2 el melk
1 tl bakpoeder
10 After Eights

Bereiding:
Breek de After Eights in stukjes.
Klop de eieren met de suiker zodat een gladde massa ontstaat. Voeg langzaam de bloem en het bakpoeder toe en spatel door elkaar. Roer er dan de boter en de melk door. Zet het deeg 30 min. in de koelkast.

Verwarm de oven op 220 graden. Vul de vormpjes met een theelepel deeg en steek er stukjes After Eight in. Zet de vorm in de oven en laat 3-4 min. bakken. Draai dan de temperatuur omlaag naar 180 graden en bak 3-6 min., totdat ze goudbruin zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten