maandag 23 augustus 2010

Tagliatelle met chipolata, chorizo en citroen

Als ik snel iets lekkers op tafel wil zetten, maak ik altijd deze pasta die ik van het weblog van Eef plukte. Ik maak het vaak als ik op vakantie ben omdat er in bijv. Italië, Frankrijk of Spanje veel betere worstjes en chorizo verkrijgbaar zijn. In Nederland gebruik ik meestal varkenssaucijsjes en salami. De saucijsjes moeten ontveld worden en dat doe ik door ze over de lengte in te snijden. Vervolgens draai ik kleine balletjes van het vlees.

Voor 2 personen
Ingrediënten:
3 varkenschipolata
5 plakken chorizo, in blokjes
sap van een halve citroen
rasp van een halve citroen
75 ml kookroom
1 ei
zout, peper, olijfolie
parmezaanse kaas
200 gr tagliatelle (of pappardelle)

Bereiding:
Draai balletjes (formaat soepballen) van de worstjes en bak deze op een middelhoogvuur bruin en gaar. Voeg halverwege de salami toe. Kook ondertussen de pasta volgens de gebruiksaanwijzing en houd een kopje van het kookvocht apart.
Klop in een bakje de room, het ei en de citroen door elkaar en breng op smaak met peper en zout. Giet de pasta af en doe terug in de pan. Giet dan direct het mengsel erover (ik houd meestal een bodempje over) en roer alles goed door elkaar. Als de boel te droog wordt, giet er dan wat van het kookvocht bij. Meng vervolgens het vlees door de pasta en serveer het gerecht direct met de parmezaanse kaas.
Het gerecht is redelijk zwaar en ik eet het meestal met een groene salade erbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten